Мала приватизація для учасників

04.12.2024

Для участі в аукціоні необхідно увійти в кабінет на ТОВ «БІРЖА ПОДІЛЬСЬКА», якщо кабінету немає його необхідно створити, скориставшись інструкцією

Крок 1. Зареєструйтесь та перевірте особу учасника

В аукціонах з малої приватизації можуть приймати участь фізичні особи-громадяни України та іноземні громадяни, юридичні особи, зареєстровані в Україні та юридичні особи-нерезиденти. 

Хто не може приймати участь в аукціоні:

Крок 2. Зареєструйте пропозицію на аукціон

Знайти необхідний аукціон та подати пропозицію на участь. Для цього на сторінці аукціону знайдіть кнопку “Подати пропозицію” та натисніть її. Після того:

  • Встановіть закриту цінову пропозицію (про стратегію її визначення вам розповість персональний менеджер ТОВ «БІРЖА ПОДІЛЬСЬКА») та натисніть кнопку «Зберегти»;
  • Введіть початкову пропозицію, яка повинна бути не менша, ніж вказана в оголошенні, підтвердіть виконання необхідних для участі умов, поставивши позначки навпроти відповідних пунктів та натисніть кнопку «Зберегти».

Крок 3 – Створіть рахунки та Сплатіть внески для участі в аукціоні

Натисніть кнопку «Створити рахунок»,  завантажте сформовані рахунки щодо аукціону: гарантійний та реєстраційний внесок. Їх треба сплатити від імені учасника аукціону та у точній відповідності до суми і призначення платежу (мал.2).

мал.2

Внески мають бути зараховані на рахунок майданчика до19:00 дня, що передує дню аукціону (за 1 годину до завершення періоду прийому пропозицій). 

Зверніть увагу! Сплачуйте гарантійний та реєстраційний внески виключно з власного рахунку, адже така вимога встановлена п. 4 ч. 2 ст. 14 Закону. Не зараховуються в оплату внески, сплачені третіми особами за учасників, а також сплачені з каси банку - бо такий спосіб не підтверджує сплату з власного рахунку.

Фізичним особам-учасникам треба сплачувати через онлайн банк або термінал банку.

Юридичним особам-учасникам необхідно сплачувати з рахунку компанії. 

Крок 4. Підготуйте пакет підтверджуючих документів

Документи можна підписати за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або у паперовому вигляді та завантажити скановані копії.

Фізичні особи-громадяни України:

  1. Копія паспорта громадянина України (кольорова сканована копія або якщо ч/б копія - необхідно завірити документ “Копія вірна, ПІБ та підпис власника”). У разі завантаження ID карти необхідно додати діючу Довідку про місце реєстрації;
  2. Документ, що підтверджує сплату реєстраційного та гарантійного внеску з особистого рахунку учасника (платіжки, квитанції, меморіальні ордери тощо);
  3. Довідка з банку про відкриття рахунку, з якого сплачено внески (можна отримати в онлайн кабінеті вашого банку);
  4. Заява про участь в аукціоні, форму якої завантажуйте за посиланням
  5. Письмова згода потенційного покупця щодо взяття на себе зобов'язань, визначених умовами продажу, форму завантажуйте за посиланням
  6. Заява про ознайомлення з об’єктом приватизації, зразок якої завантажуйте за посиланням
  7. Заява про те, що покупець не підпадає під обмеження ст. 8 Закону, зразок якої завантажуйте за посиланням

Іноземні громадяни подають такий самий пакет документів, але замість паспорта завантажуйте копію документа

Юридичні особи:

  1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань України (в період воєнного стану Витяг можна отримати в ЦНАП або нотаріуса). У Витязі має бути обов’язково розкрита інформація про кінцевого бенефіціарного власника.
  2. Інформація про кінцевого бенефіціарного власника окремою довідкою, зразок завантажуйте за посиланням. Або якщо юридична особа не має кінцевого бенефіціарного власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника і про причину його відсутності.
  3. Остання річна або квартальна фінансова звітність з відміткою органу про отримання / реєстрації (фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва, звіт про фінансові результати; відмітка про отримання - штамп “Отримано” з назвою податкового органу та квитанція №2);
  4. Документ, що підтверджує сплату реєстраційного та гарантійного внесків з особистого рахунка учасника;
  5. Заява про участь в аукціоні, зразок заяви завантажуйте за посиланням
  6. Письмова згода потенційного покупця щодо взяття на себе зобов'язань, визначених умовами продажу, зразок заяви завантажуйте за посиланням
  7. Заява про ознайомлення з об’єктом приватизації, зразок заяви завантажуйте за посиланням
  8. Заява про те, що покупець не підпадає під обмеження ст. 8 Закону, зразок заяви завантажуйте за посиланням

Юридичні особи-нерезиденти подають такий самий пакет документів, крім Витягу з ЄДР. Замість нього завантажуйте документ про реєстрацію у державі місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений українською мовою.

Крок 5. Завантажте документи до заявки на участь на майданчику

Сформований пакет документів завантажте до пропозиції на сторінці аукціону. Обирайте тип завантажуваних документів

Видалити документи після завантаження неможливо, тому уважно обирайте необхідні.

Завершення підготовки до аукціону - коли ви отримаєте електронний лист підтвердження на пошту, що ваша заява на участь підтверджена.

 

Порядок проведення аукціону та подальших дій

1. Завершення періоду прийому пропозицій

Період прийому пропозицій завершується в 20:00 в переддень аукціону. Точний час вказаний на сторінці аукціону. Здійснити оплату гарантійного та реєстраційного внесків та завантажити документи можна не пізніше, ніж за 1 годину до моменту завершення періоду прийому пропозицій.

Після завершення вказаного періоду у визначений час аукціон набуває статусу:

  • Аукціон - якщо було зареєстровано 2 або більше заяви на участь і на наступний день буде проведений онлайн аукціон;
  • Аукціон не відбувся - якщо не було жодної заяви від учасників;
  • Очікується опублікування протоколу - зареєстрована єдина заява на участь та онлайн аукціону не буде.

Якщо в момент завершення періоду прийому пропозицій на аукціон була зареєстрована лише ваша єдина заява на участь - ви будете визначені як переможець без аукціону та сформується електронний протокол.

Орган приватизації протягом 5 р.д. з дня наступного за днем формування протоколу має прийняти рішення про викуп єдиним учасником.

2. Аукціон

У визначений день та час, якщо було зареєстровано щонайменше 2 заяви на участь система активує проведення онлайн аукціону. Посилання на нього ви отримаєте на пошту та в особистому кабінеті. На сторінці аукціону обирайте посилання “Прийняти участь в аукціоні”.

3. Підписання протоколу

Протокол формується та погоджується з органом приватизації після проведення аукціону. Далі надсилається на підписання сторонам: переможцю та органу приватизації. Організовує процес підписання протоколу менеджер ТОВ «БІРЖА ПОДІЛЬСЬКА».

4. Винагорода майданчика та розрахунки

Протягом 5 робочих днів після публікації протоколу майданчик вираховує з гарантійного внеску переможця винагороду, яка зазначена в протоколі.

Якщо винагорода майданчика менша за суму гарантійного внеску - його залишок перераховується майданчиком органу приватизації в рахунок оплати за договір.

Якщо сума винагороди більша за суму гарантійного внеску - переможець зобов’язаний до моменту підписання договору сплатити рахунок на доплату винагороди.

Якщо гарантійний внесок більший за суму продажу лоту та винагороди майданчика - майданчик вираховує винагороду, перераховує організатору всю суму за лот та залишок гарантійного внеску повертає учаснику.

Всі ці розрахунки та суми вказуються в протоколі електронного аукціону, тому перевіряйте його перед підписанням.

Учасник, що зайняв друге місце після переможця аукціону очікує на завершення приватизації. У разі дискваліфікації переможця буде визначений як другий переможець та сформується новий проект протоколу.

Відмовитись від очікування та забрати гарантійний внесок буде неможливо.

Учасники, що програли в аукціоні не втрачають суму гарантійного внеску. Вона повертається протягом 10 робочих днів після затвердження протоколу органом приватизації. 

Якщо учасник буде дискваліфікований через невідповідність вимогам, не підписання протоколу/договору або несплати за лот - вся сума гарантійного внеску буде перерахована органу приватизації.

Сплачений всіма учасниками реєстраційний внесок перераховується на рахунок органу приватизації. Майданчик не виставляє акт виконаних робіт на реєстраційний внесок, так як це не дохід майданчика.

5. Укладення договору та розрахунки за об’єкт

Протягом 20 р.д. з дня наступного за днем формування протоколу в системі, переможець має сплатити суму за лот, яка вказана в протоколі (за вирахуванням залишку гарантійного внеску, якщо такий був).

Договір укладається протягом 25 робочих днів з дня наступного за днем формування протоколу. Договір підлягає нотаріальному посвідченню. Всі витрати щодо нотаріального посвідчення покладаються на переможця аукціону.

Після підписання протоколу та договору орган приватизації затверджує наказ про завершення приватизації та завантажує його до аукціону. З цього моменту приватизація об’єкта вважається завершеною.