Контактна інформація: моб.+380(67)783-18-52, +380(67)370-22-11, тел/факс (0382)795-801, info@birzha.km.ua

Оренда держмайна: як це відбувалося раніше?

2020-12-11

Ринок оренди держмайна почав по-справжньому “жити новим життям” після зміни правил, адже, раніше система працювала кардинально по-іншому. Планова економіка радянських часів працювала на основі планів, які знизу піднімалися вгору, а після схвалення міністерствами, поверталися знову вниз. Якщо Вас цікавило майно, яке перебувало на балансі державної установи чи підприємства, Вам необхідно було звернутися до директора цієї установи, який, у свою чергу, звертався до свого “профільного” міністерства. У випадку, коли міністерство погоджувалося з варіантом передачі майна у оренду, продовжуючи отримувати певну кількість звернень від інших підпорядкованих йому підприємств, раз на три місяці надсилало інформацію до Фонду.

Усі переліки вільного майна, що потрапляли до Фонду з усіх відомств та міністерств зводилися до одного переліку. І саме цей єдиний перелік публікувався на сайті Фонду раз на 3 місяці.

Яка інформація була доступна у переліках?

Насправді, її було мінімум: назва підприємства-балансоутримувача, площа та адреса об'єкта, характеристика майна, яка вказувала на його цільове призначення. Після цього, особа, що була зацікавлена в оренді майна, зверталася до Фонду держмайна з проханням почати процедуру визначення ринкової вартості останнього та оприлюднити у друкованому виданні оголошення про вивчення попиту на майно. Така публікація в газеті відкривала можливість потенційним орендарям подати свою заявку про бажання взяти майно в оренду. У випадку, коли таких заявок було 2 та більше право на оренду майна виборювалося на конкурсі, оголошення про який також з'явилося у газеті, через певний час.

Ще одним етапом, що передував публікації оголошення про визначення попиту, була публікація про конкурс на кращого оцінювача. Таким чином, знайдений на конкурсі фахівець здійснював оцінку майна, яку оплачувала зацікавлена особа.

Публікації, звернення, листи, запити і, нарешті, конкурс.

Тепер, без сумніву, зрозуміло, що відбулися кардинальні зміни. Ніяких переліків та їх публікацій у газеті раз на три місяці. Адже, тепер завдяки зручним Google-формам підприємці самостійно вносять інформацію про вакантне майно, безпосередньо на сайт Фонду і, можливо, саме зараз на сайті з'явився новий об'єкт, який може зацікавити Вас.